Skip to content

Indigokinderen: gezegend of vervloekt?

February 7, 2005

Een paar dagen geleden heb ik een gesprek gehad met een studiegenote. Ze was naar een film over Indigokinderen in Amsterdam gegaan. Ik had helaas op die dag een andere afspraak, dus ik was zeer benieuwd naar haar mening. Circa een week later gingen we samen lunchen. De film gaat om een verzonnen verhaal, weliswaar wordt het gedeeltelijk gebaseerd op waargebeurde verhalen. Naderhand blijkt dat zij eigenlijk op een antwoord op haar vragen hoopte te vinden in de film. Zij is waarschijnlijk een Indigo, gezien het feit dat ze gevoelens en emoties van andere mensen in haar omgeving beter dan gemiddelde mensen kan voelen.

“Wat is je doel dan?”

Na een klein minuutje nadenken, “Ik wil mijn gave verder ontwikkelen. Het zou geweldig zijn als ik dat met mijn beroep kan combineren.”

“Hoe wil je dat bereiken? Heb je eraan gedacht? Of zelfs een manier gevonden?”

“Ik moet eigenlijk iemand vinden die mij kan inspireren, die mijn talenten boven water kan brengen. Echter heb ik die nog niet gevonden.”

“Hm… spreekt meditatie jou misschien aan?”

“Meditatie? Het kan weliswaar rustgevend werken, maar ik denk niet dat ik daarmee mijn doel kan bereiken.”

Zo gaat het nog een tijdje door…

Indigokinderen is nogal een hype geworden de laatste jaren. Wat is het eigenlijk? Is het een zegen of een vloek om een Indigo te zijn? Volgens mijn bronnen hebben ze weliswaar de talent om bijzondere dingen te doen. Helaas zijn ze qua mentalitet niet erop voorbereid zijn, ze moeten nog verder ontwikkelen.

Ooit stond ik ook met mijn mond vol tanden.
Ooit wilde ik ook over zulke gaven beschikken.
Ooit wilde ik ook in de schijnwerper komen te staan.

Gelukkig heb ik mijn doel gevonden, en de manier gekozen.
Ik hoop voor haar dat ze ooit de hare zal vinden.

Ieder zijn eigen zoektocht, hoe is het met de jouwe?

No comments yet

Leave a Reply

